Prajitura cu 3 nume

Multe urari si ganduri de bine au ajuns la mine de ziua mea. Am primit si multe cadouri :). Prajiturile mamelor mele au avut un succes enorm in randul colegilor de serviciu asa ca, la cererea publicului, urmeaza mai jos reteta prajiturii cu mai multe nume.

Prajitura mea preferata are 3 nume. Eu o numesc Prajitura cu negru pe deasupra din motive vizuale lesne de inteles. Mama, cand vorbeste despre prajitura asta, o numeste Prajitura cu foi de miere, iarasi din motive de data asta gustative, lesne de inteles. Iar Reli are in cartea ei de bucate prajitura indosariata sub numele de Prajitura de Sibiu. De ce se cheama asa nu stiu dar nu prea conteaza. Prajitura e foooarte buna buna iar Sibiul e un oras minunat.

Aluatul pentru cele 4 foi:
3 linguri de lapte
50 gr. de unt
2 linguri foarte pline de miere
1 ou
150 gr. de zahăr
1 linguriţă de bicarbonat

Toate cele de mai sus se pun la fiert 2 minute. Compoziţia se rastoarna peste 400 gr. de faina (sau invers, se pune faina peste compozitia fiarta) si se framanta bine. Faina trebuie sa ajunga si pentru intinsul foilor. Din acest aluat se fac 4 foi care se coc pe dosul tavii. Dosul tavii se unge cu putin unt. Foile se tin la cuptor pana isi schimba culoarea si devin maronii.

Taine de la Reli: cele 3 linguri de lapte le pune la incalzit cu untul si cu mierea de albine. Cand totul e lichid adauga zahărul (ca sa se umezeasca), oul, bicarbonatul si amesteca bine. Le pune pe toate direct pe foc si amesteca in continuu ca sa nu se adune oul. Cand fierbe, compozitia devine foarte spumoasa. Ea fierbe mai bine de 2 minute pana cand vede prin spuma ca lichidul de la fundul cratitei are culoarea zaharului caramelizat.

Reli spune:
Eu nu am reuşit niciodata sa intind o foaie cat e tava asa ca tai cu cuţitul ce depaseste marginea tavii si carpesc unde nu e aluat. Uneori, cu palma bine infainata intind foaia cat e tava. Prajitura e laudata de toata lumea dar pentru ca mie mi se pare ca foile se fac foarte greu, nu o recomand nimanui.

Crema alba:
250 ml. lapte si 2 linguri de faina se pun la fiert.
Se poate adauga si un praf de sare. Se obtine un amestec destul de tare. Apoi, 250 gr. de unt se freaca cu 150 gr. de zahar si cu 2 pliculeţe de zahar vanilat. Când amestecul e doar caldut se incorporeaza treptat in unt (ca sa nu se topeasca untul). Taina de la Reli: se poate pune la fiert si ½ de baton de vanilie.

Glazura:
10 linguri de zahar se amesteca cu 2 linguri pline de cacao si cu 7-8 linguri de apa. Se fierbe pana se leaga iar apoi se adauga aprox. 50 gr. de unt.

Umplerea foilor:
Pe un tocator sau pe dosul tavii se aseaza o foaie peste care se intinde crema alba. Deasupra se aseaza a doua foaie peste care se toarna glazura fierbinte. Glazura se intinde repede pe toata suprafata foii si se acopera cu a treia foaie. Se unge apoi foaia cu crema de unt, se pune peste a patra foaie care se unge din nou cu glazura fierbinte. Cu toate ca foile sunt rigide, ele se inmoaie si prajitura se poate servi dupa aprox. 3 ore. Glazura inmoaie foile.

3 comentarii:

  1. Super parjitura, ce mi-a placuuuuut! Imi fac curaj s-o incerc si eu:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Dar te-ai pus pe gatit nu gluma. Nu te mai recunosc sa stii. Mai ales ca nu ne-am vazut de secole.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi-am amintit de tiramisu facut de tine... vai, ce bun a fost! cel mai bun inainte sa incep sa fac si eu...

    RăspundețiȘtergere

© Mademoiselle Oui, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena