Metroul micului Paris

Metroul m-a fascinat inca din copilarie. Pentru mine se incadra fara doar si poate la minunile lumii. Cand veneam la Bucuresti in vacantele de vara imi placea foarte mult sa ma plimb cu metroul. Pentru ca ma cazam in zona Dristor aveam si o nedumerire, pe care altfel nu cred ca as fi avut-o: cum intoarce metroul dupa ce a ajuns la capat? Eram putin neinitiata, ca sa fiu indulgenta cu mine. M-a chinuit intrebarea asta cat m-a chinuit pana am clasat-o la capitolul SF. Mi-am dat seama de smecherie abia in anul urmator cand am revenit in vacanta.

Au trecut anii si metroul ma fascineaza in continuare. De curand au fost instalate niste ecrane pe care putem vedea cat timp mai este pana sa ajunga metroul in statie. Pe ceasurile vechi se mai poate inca observa si cat timp a trecut de cand a plecat metroul din statie – informatie complet inutila de altfel dar care a devenit o gluma nemuritoare.

Revenind la ecranele noi, intr-o zi era afisata informatia cum ca metroul ar fi in statie motiv pentru care eu ma frecam insistent la ochi dar nu a fost chip nicicum sa-l vad. Iar in alta zi mi-a fost dat sa traiesc una si mai gogonata: pe ecranul cu pricina aparea ca in statie nu e doar un tren, ci chiar 2! M-am simtit ca in povestea hainele cele noi ale imparatului.

Oaspetii recenti mi-au impartasit si ei nedumerirea lor. La Unirea pe indicatoare scrie ca metroul circula in directia Anghel Saligni sau Pantelimon dar o voce suava de dama ne informeaza ca trenul care urmeaza sa soseasca in statie circula in directia Republica. Sau la Eroilor apar literele G si M dar pe metrouri scrie Dristor respectiv Preciziei.

Sper sa ma prind repede de toate smecheriile astea ale metroului din micul Paris sa nu care cumva sa mor... neinitiata. In continuare o statie de metrou draguta din marele Paris.

Un comentariu:

© Mademoiselle Oui, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena