Cozonacul Trandafir

Anul trecut, cam pe vremea asta de afara, se deschidea mall-ul Sun Plaza. Atunci si acolo am descoperit Cinnabon. M-a atras mirosul si am cumparat cateva desi mi se pareau cam scumpe.

Foarte mandra de descoperire, de ziceai ca tocmai pusesem coada la pruna, i-am cumparat si lu’ Reli cateva. Aaa, dar asta e Cozonacul Trandafir! Reteta e de pe vremea bunicii Varvara! mi-a zis cand am ajuns acasa.

A sapat Reli dupa reteta, a descoperit-o si a inceput sa faca cu placere Cozonacul Trandafir. Weekend-ul trecut a venit la mine in vizita de lucru. A venit sa dea ok-ul de bucatareasa recunoscuta cuptorului meu cel nou.

Mi-as fi dorit sa fi apucat sa fac o poza, desi poza nu miroase, dar a fost bataie pe Cozonacul Trandafir iar eu am pierdut. Macar sa-mi amintesc reteta:

Aluatul:
575g faina
30g drojdie
30g zahar
esenta rom
50ml unt
5 galbenusuri
250ml lapte
½ lingurita sare
coaja de la o lamaie

Crema:
200g unt
100g zahar

Siropul:
125ml lapte
150g zahar
vanilie

Prepararea:
Se framanta un aluat cu toate ingredientele (daca e prea moale se mai adauga un pumn de faina) si se lasa la dospit. Dupa ce a crescut se imparte in 4 parti si din fiecare parte se face o foaie care trebuie unsa cu crema obtinuta prin amestecul untului cu zaharul (crema trebuie sa ajunga pentru toate foile).

Peste crema se poate presara nuca, scortisoara, cocos sau alune. Se face o rulada din care se taie bucatele de cca. 4cm care se pun in tava una langa alta. Se lasa sa mai dospeasca cca. 30 min. Dupa care se dau la copt la 180grade. Dupa cca. 20 min. se scot si se ung cu siropul obtinut prin fierberea laptelui cu zaharul si vanilia. Se dau din nou la copt.

Un comentariu:

© Mademoiselle Oui, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena