Parlez-vous?

Buni mi-a deschis apetitul pentru calatorii inca din copilarie. Intr-o zi cu soare nu o mai scotea la capat cu mine cu masa de pranz asa ca mi-a facut bocceluta, mi-a dat un colt de paine si mi-a aratat incotro e drumul in lume, sub privirile ingrijorate ale vecinilor. M-a strigat pana sa ajung la casa vecina unde oricum statea Bunicu’ la umbra, la partida zilnica de remi. Asta e una pataniile cu mine de care ii placea sa isi aduca aminte.

Saptamana trecuta am fost in delegatie la Paris, vorba mamei mele. Ploaia, vantul si frigul m-au impiedicat sa bifez in graba ghidul Top 10 Paris pagina cu pagina asa cum bine ii sade unei turiste stresa(n)te ca mine. O mica mostra: inainte sa plec intr-o calatorie sun la toate locurile unde am rezervat chiar si numai o maslina ca sa ma asigur ca numele meu figureaza pe lista lor; confirmarile de plata nu imi sunt suficiente.Dupa turul de oras organizat cu ghid, mi-am stabilit un singur obiectiv: muzeul Orsay. De ceva vreme tot visez vise repetate cum ca bantui dezbracata pe strazile micului Paris; mi-am zis ca daca tot sunt in localitate sa dau o fuga sa vad tabloul lui Manet, Le déjeuner sur l'herbe si sa aflu mai mult din povestea lui.O fi fost vremea, o fi fost lipsa de timp dar parerea mea este ca Parisul nu merge mana-n mana cu un Top 10. M-as intoarce la Paris pe o vreme calda de vara, intr-o companie placuta si cunoscuta si m-as bucura mult timp de putine locuri. Pana atunci mi-am propus sa imi inbunatatesc cunostintele de franceza: Quelle heure est-il? / Il est midi / Qui vous l’a dit? / La petite souris / Où est-elle? / Sous le lit / Qu’y fait-elle? / De la dentelle / Pour qui? Pour Mademoiselle...

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

© Mademoiselle Oui, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena