Aroma de Roma

Legenda e adevarata. Daca arunci o moneda in Fontana di Trevi revii la Roma. Mi s-a intamplat mie. Am revenit dupa 14 ani. Valoarea monedei conteaza. Secretul este sa arunci o moneda sub 1 euro. In felul asta nenea ce da tarcoale c-un magnet in varf de bat nu este tentat sa-ti pescuiasca moneda din fantana si sa-ti spulbere visele.

Ma pot trezi dimineata devreme fara probleme. Mi-am dorit, am avut de ce si mi-a placut. Uitarea are si o parte buna. Am norocul sa repet si
experiente placute.

Intalnirea cu Pantheonul a confirmat slabiciunea mea pentru cladirile vechi, mari, parasite si lovite de soarta. Cand am in fata un pahar umplut pe jumatate e (foarte) recomandat sa vad partea lui plina. Cat pe ce sa renunt la Muzeele Vaticane din cauza cozii dar, vorba americanilor cu care am petrecut 2 ore placute: it’s part of the experience. Si ce experienta!

Imi plac pastele mai mult decat pizza. Imi poate fi atat de cald in plina toamna, cat sa poftesc la o inghetata buna-buna. Metrou, strazi neincapatoare si aglomeratie au si ei. Trebuie sa iti placa baia de multime, sa ai rabdare si curaj ca sa iesi seara din metrou la Termini.

Mi-a fost rusine cand imi auzeam limba materna vorbita tare de pipitze si pipitzoi. Mi se si strangea sufletul cand intelegeam ingrijorarea femeilor pentru copiii lasati acasa cu un tata care nu e multumit de cati bani trimit ele acasa. Dar nici nu-mi mai venea sa plec de la terasa din Piazza Risorgimento unde lucra cel mai vesel, optimist si carismatic roman plecat la munca peste hotare.

Che serata magica! S-au minunat si ei, daramite eu. Italienii sunt pasionali, ce mai. To touch is to heal, To hurt is to steal, If you want to kiss the sky, Better learn how to kneel, On your knees boy… I was a beautiful day... Intr-adevar. Am adaugat un nou inteles versurilor si muzicii lor.

Am cele mai tari colege de serviciu. Au pus liniste peste linistea mea. Roma a fost o mangaiere pentru sufletul meu.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

© Mademoiselle Oui, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena