Prajitura lu' Simona

Atunci cand gatesti cu suflet se vede. Reli face asta duminica de duminica pentru mine.

Si duminica asta mi-a gatit ceva bun: ciorba de vacuta cu rulmenti (are inauntru mazare), varza cu carne iar la desert a ales pentru saptamana asta prajitura lu' Simona. In familia mea unele prajituri au nume speciale. De exemplu, la prajitura asta noi ii zicem prajitura lu' Simona pentru ca avem reteta de la Simona, o prietena de-a lu' Reli (eu ar trebui de fapt sa ii spun prajitura lu' Neluta pentru ca pe sotul Simonei il cheama Nelu si cand eram mica am considerat ca numele de Neluta ii este mai potrivit pentru ca se asorta mai bine cu cel al sotului ei). Sincera sa fiu, prajitura asta nu ocupa un loc fruntas in preferintele mele dar saptamana asta a urcat bine cateva locuri pentru ca a iesit foarte, foarte buna. Si nu ma laud asa de una singura, colegii de la serviciu sunt de aceeasi parere. Doua colege mi-au cerut chiar si reteta.

Ingredientele:

200 g unt; 200 g faina; 200 + 200 g zahar; 2-3 linguri cu varf de cacao; 6 oua; 6 linguri cu varf de nuci taiate marunt.

Se mai tin pe-aproape si:
2 linguri de zahar; 1 lingura de zeama de lamaie; un pic de unt si un pic de faina pentru uns tava; 1 pliculet de zahar vanilat; inca 2 linguri de faina.

Pregatirea pas cu pas:
Se separa ouale. Se pun albusurile intr-un bol si galbenusurile in altul. Albusurile se bat spuma. Taina lu' Reli: pentru a obtine o spuma tare si consistenta se adauga 2 linguri de zahar si 1 lingura de zeama de lamaie.

Se freaca untul cu 200 g zahar. Se adauga cacaua si nucile. Se adauga si faina si albusurile batute spuma, dar alternativ - un pic de faina, un pic de spuma, un pic de faina... si tot asa. Taina lu' Reli: se amesteca de jos in sus ca sa nu se taseze albusurile.

Se unge tava cu unt si se tapeaza apoi cu faina. Aluatul obtinut mai sus se toarna in tava si se da la cuptor timp de 10-15 minute, pana se face deasupra o crusta usoara.

Cat timp sta aluatul la cuptor se poate pregati glazura: cele 6 galbenusuri se amesteca cu restul de 200 g zahar, un pliculet de zahar vanilat si 2 linguri de faina. Taina lu' Reli: se pot pune doar 100 g zahar, un pliculet de zahar vanilat pudra de la Dr. Oetker si cele 2 linguri de faina. In acest fel glazura iese mai consistenta.

Se scoate aluatul de la cuptor, se toarna pe deasupra glazura si se mai da totul la cuptor inca 20 minute.

Prajitura lu' Simona merge bine cu o cana de lapte cald. Eu asa am mancat in seara asta.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

© Mademoiselle Oui, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena