It started in Naples

Cel mai scurt drum spre minunata coasta Amalfi trece prin Napoli. La Napoli am zburat direct si ieftin cu Wizz Air iar de la aeroport am ajuns in oras cu autobuzul Alibus. Circula din jumatate in jumatate de ora si are 2 statii: prima e la gara si a doua e in port. Biletul a costat 3 euro si l-am cumparat direct de la sofer.

La hotel m-a intampinat un ghid – advice for visitors/vademecum per il turista – in care mi s-a spus ca orasul nu este chiar tourist friendly si am primit chiar si cateva travel tips. Sunt sfaturi bune pentru turistii care vin din orase civilizate si curate, dar pentru o bucuresteanca adoptata ca mine ele reprezentau rutina zilnica: sa nu-mi las bagajul nesupravegheat la aeroport, sa am grija ce fel de taxi iau, sa nu-mi las lucruri de valoare in camera de hotel, sa-mi las pasaportul la receptie, sa-mi tin geanta la vedere, sa ma uit in jur inainte sa scot bani de la bancomat... intr-un cuvant sa fac tot ce imi sta in putinta si sa nu par pierduta in spatiu dar daca nu-mi iese cum am stabilit, cel mai sicuro e sa intreb un politist pe unde-i drumu’.

Traficul la Napoli e ca-n bancul cu taximetristul:
Un tip opreste un taxi. Merg ei ce merg, si-n fata apare o intersectiecu semaforul rosu. In loc sa franeze soferul accelereaza si trece prin intersectie. Pasagerul, alb ca varul striga:
- Ce faci domne' esti nebun?! Era sa ne ciocnim!
- Lasa domnu' ca stiu ce fac, eu sunt meserias...
Mai merg ei o bucata de drum, din nou o intersectie si din nou rosu. Cu aceeasi tehnica, soferul trece in viteza, evitand accidentul. Pasagerul, cu tahicardie, striga:
- Ajunge omule! Esti asasin sau ti-ai iesit din minti! N-ai vazut ca era rosu?!
- Sefu', nu-ti fa probleme ca stiu ce fac, eu sunt meserias...
Dupa inca o portiune de drum apare o intersectie cu verde. Taximetristul, in loc sa continue, franeaza brusc, fara sa intre in intersectie. Pasagerul nu se abtine:
- Acum chiar ca nu te inteleg! De ce nu treci, ca doar e verde?
- A, las' ca stiu ce fac. Daca vine cumva un meserias de pe dreapta?

Totusi, cu grija si rabdare, ai cu ce sa umpli cateva ore bune in Napoli. Chiar si mai multe daca tii harta cu susu-n jos precum subsemnata.

< to be continued >

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

© Mademoiselle Oui, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena