Reteta de Negresa

Candva prin primavara, cand colega mea Roxana isi planifica un weekend acasa, mama ei a intrebat-o ce sa-i pregateasca bun de mancare. Roxana avea pofta de o Negresa cu multa, multa, multa... glazura. Atat de multa glazura incat sa-i curga printre degete. O Negresa inecata in glazura. De atunci, de fiecare data cand stau fata in fata cu o Negresa ma gandesc la Roxana.

Mamele mele fac Negrese foarte bune dar Reli a plecat de ceva vreme pe meleaguri nemtesti iar mama e departe si vara pe Dacos nu se pastreaza bine mancarea. Deci am ramas eu si reteta:

250 gr. unt, 5 linguri cu cacao, 1 cescuta cu lapte, 2 pahare (de 250 ml) cu zahar, 1 praf de sare. Toate acestea se pun intr-o cratita pe foc mic pana ce da in clocot. Se da cratita la o parte si dupa ce s-a racit se scot din compozitie 10 linguri ce se pastreaza separat pentru glazura.

In restul compozitiei se adauga: 3 galbenusuri, 1 pahar ½ (de 250 ml) cu faina, 3 albusuri batute spuma, ½ praf de copt, un praf de sare.

Bine de stiut si de facut: albusurile se bat spuma tare, apoi se adauga 1 lingura de zeama de lamaie, 2 linguri de zahar si se bat in continuare dupa care se incorporeaza in crema alternativ cu galbenusurile si faina.

Se pune aluatul intr-o forma de chec unsa bine cu unt si tapetata cu faina. Se coace la 180 grade timp de 10 min. si apoi cca. 40 min. la 160 grade. Eu am folosit metoda scobitorii, adica am tot infipt o scobitoare in aluat. Cand scobitoarea e curata, Negresa e gata de glazurat cu compozitia oprita la inceput. Se lasa cam 3 ore sa se raceasca dupa care se scoate din forma de chec si se serveste.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

© Mademoiselle Oui, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena