Provocari combinate: Teatru vs. Carte

Trebuie sa recunosc ceva. Desi mi-am propus sa citesc mai mult motivul pentru care am ales sa ma duc la teatru sa vad piesa Oscar si Tanti Roz a fost ca sa am pe lumea asta o carte in minus de citit. Am folosit sistemul licean: daca a iesit filmul (teatrul in cazul de fata) de ce sa mai citesc si cartea.

Weekend-ul trecut am fost din nou la teatru, la piesa joi.megaJoy. La piesa asta, daca as fi citit cronicile de teatru, nu m-as fi dus in viata vietilor mele. In primul si in cel mai important rand, eu ca sa inteleg o cronica de teatru trebuie sa am dictionarul langa mine.

Piesa a fost minunata de 2 ori: o data pentru ca e ea de felul ei minunata si a doua oara pentru ca am vazut-o cu Reli. Joi.megaJoy are alt farmec daca o vezi in compania unei persoane trecute de prima tinerete, care se regaseste in replicile si intamplarile din piesa. Am avut deci, o sambata delicioasa. Norocul piesei, daca pot spune asa, a fost ca a primit o recomandare de la cineva in care am incredere. Acelasi lucru s-a intamplat si in cazul pieselor Dineu cu Prosti sau Arta.

Revenind... a mai ramas Oscar si Tanti Roz. Pentru ca situatia mea financiara nu este tocmai roz, sa merg la teatru inseamna pentru mine un lux. Din acest motiv, in acest weekend am citit cartea. Are doar 74 de pagini dar este una dintre cele mai frumoase carti pe care le-am citit vreodata. Este emotionanta, simpla si puternica. Am plans dar m-am si bucurat de ea.

"Dragă Dumnezeu, Pe mine mă cheamă Oscar, am zece ani, am dat foc pisicii, câinelui şi casei (cred că s-au prăjit chiar şi peştişorii roşii din borcan), iar asta e prima scrisoare pe care ţi-o trimit, fiindcă până acum n-am avut timp din pricina şcolii." Oscar are 10 ani si este bolnav de cancer. La recomandarea lui Tanti Roz (o asistenta pe care o numeste asa datorita uniformei roz pe care o poarta) ii scrie lui Dumnezeu cate o scrisoare pe zi si ii cere ceva in fiecare zi - nu material ci sufletesc... Restul impresionant e aici.

Un comentariu:

  1. chiar e impresionanta cartea. ce multe lucururi poti spune cu cuvinte simple si putine!
    laura

    RăspundețiȘtergere

© Mademoiselle Oui, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena